Zaoferowana polisa ubezpieczeniowa ma być uszyta na miarę
KONSUMENCI | Przed zawarciem umowy sprzedający ubezpieczenie, np. agent, ma obowiązek określić na podstawie uzyskanych od klienta informacji jego wymagania i potrzeby.
1 października weszła w życie ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, uchylająca dotychczas obowiązującą ustawę o pośrednictwie ubezpieczeniowym.
Stanowi ona implementację dwóch unijnych dyrektyw – dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/97 z 20 stycznia 2016 r. w sprawie dystrybucji ubezpieczeń, zwanej dyrektywą IDD, oraz częściowo dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2014/65/UE z 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniającej dyrektywę 2002/92/WE i dyrektywę 2011/61/UE.
Zasadniczy cel
Zgodnie z treścią uzasadnienia jeszcze do projektu ustawy, jednym z podstawowych celów implementowanej dyrektywy IDD jest zwiększenie poziomu ochrony klientów zawierających umowy ubezpieczenia. Środkami, które mają umożliwić jego osiągnięcie, są między innymi zapewnienia stosowania zasad ogólnych, a także odpowiedniej informacji o produkcie oraz dystrybutorze przez uregulowanie określonych obowiązków informacyjnych.
Lektura dyrektywy IDD, a także uzasadnienia pozwala na wysunięcie twierdzenia, że wprowadzane zmiany dotychczasowych regulacji mają doprowadzić do zmniejszenia skali...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta